Wednesday, December 20, 2017

Kerisauan 200%

Posted by Er Nea at Wednesday, December 20, 2017
Reactions: 
0 comments



Assalamualaikum....

       Salam penuh kasih sayang buat blog tercinta...hari2 yang berlalu sejak 2014 penuh dengan liku2 yang ...ada sayang, suka duka dan air mata...kini blog ini Hidup semula Selepas 3 tahun ditinggalkan bersawang...hanya sesekali dilawat..itu pun sekadar seminit dua...


       Kali ini kesedihan hati tak dapat dibendung lagi...berita yg diterima agak mengejutkan..biarpun dasarnya tak nak ambil tahu tapi jauh disudut hati masih lagi peduli...Sentiasa Doakan yg terbaek buat dia, masih bertanya khabaq pada teman2 rapat...mcm mana keadaan nya...sihat ke idak...Sakit ke dia..

       Apa tak nya mana ada insan sebaik itu...tak pernah berkira..nak apa semua dibelikan...sampai mesin basuh pun disponser...masih Ingat hingga kini dan sampai bila2...duit nak makan pun diberi...tak pernahada yg terkurang...nak makan kat mana semua bawa...biarpun semua tuh hanya seketika tapi cukup bermakna...sebenarnya banyak lagi klo nak diceritakan tp cukup lah ianya diketahui oleh Kami berdua...


       Untuk dia...sy tak penah lupakan apa yg berlaku...jauh sekali berkecil hati..tapi bila sudah ada penganti diri elok rasanya salah seorang pergi...kebaikan yg Kamu beri amat bermakna...malah segala kesakitan yg Kamu rasa turut buat hati ini terluka...ada sedikit calarnya...Semoga Allah Sentiasa berada disisi Kamu...ketika menulis entri  ini air mata tak henti2 menitis...otak ligat memikirkan bagaimana keadaan nya...Semoga kembali sembuh seperti sedia kala...berada disamping insan2 tercinta...maafkan sy jika ada yg terluka...sambutan besday utk 24th akan sy Ingat sampai bila2...sangat2 istimewa...Terima Kaseh juga sebab pernah kutip sy dr tempat hina dan bawa ke sana 😭...Pengorbanan itu xkan pernah lupa smp Tutup mata...Inn syaa allah..betul orang Kata kalau syg tak semestinya kena Tunjuk tapi cukup pada doa dan ingatan biarpun dari kejauhan...


Cepat Sedar...Cepat sembuh...Semoga Kamu baca dan tahu kebenarannya...


Salam sayanggg teramat sayang...
Emanea ❤️

Wednesday, May 28, 2014

Kurang Pasti

Posted by Er Nea at Wednesday, May 28, 2014
Reactions: 
0 comments
Assalamualaikum.... Salam Wordless Wednesday

Hanya dia yang tahu. Apa yang ada di otak kepala. Apa yang penat difikirkan. Enough. Dah kenal hati budi korang sebenarnya. Sorang kuat nak ambil tahu dan cuba untuk selesaikan masalah orang dan sorang lagi plak kuat bercerita. Rasanya dah pesan jangan cerita dekat orang. Datang dan luahkan apa yang terpendam. 

Bila mana kau bercerita itu menampakkan keburukan aku pada mata orang dan menunjukkan kekurangan kau pada mata aku. Pada mata orang juga barang kali. Hubungan yang ada itu mungkin semakin renggang. Pada kau mungkin kau cuba selesaikan masalah yang ada. Kau kata kau cuba mengalah. Minta maaf pada kesalahan yang kau tak buat. Tapi jika kau tak bersalah kenapa perlu untuk merasa bersalah? apa perlu perasaan itu wujud. 

Penah kau fikir. Bila aku dengar cerita itu dari teman yang lain? Mungkin aku akan fikirkan kau teman yang tak setia. Kau bebas bercerita sana sini. Kau pereka cerita yang hebat. Bagi pihak aku plak lebih gemar diamkan diri. Bukan nak tunjuk aku hebat cuma aku tak rasa semua itu akan menjadi isu. Kalau nak bertegur bertegurlah, kenapa perlu bezakan jarak perkenalan. Aku tahu aku siapa dan dia plak siapa. Rasanya tak perlu nak dibezakan. Tak perlu cakap hanya jarak perkenalan yang lama, tak mungkin untuk kau turut segalanya. Jika kau ingin tahu, sedikitpun aku tak kesah. Aku tak perlukan apa-apa. Sebab dah berulang kali aku lihat. Sudah berulang kali aku kau tinggalkan tanpa sebarang perasaan. Tapi itu normal. Untuk sorang insan seperti engkau! 

Maaf jika ada yang terasa. Sekadar meredakan kekusutan. Hebat permainan manusia. Petah berbicara tanpa memikirkan akibat. Ketahuilah semakin banyak kau bercerita semakin menyerlahkan kelemahan diri engkau. 
Yes! memang aku terasa. Tapi sudah aku maapkan semua kesalahan engkau. 


 *take note> Be careful ^___^ ada insan yang tak SETIA...juga TALAM DUA MUKA

Tuesday, March 18, 2014

Just When You Think You Have All The Answers!!!

Posted by Er Nea at Tuesday, March 18, 2014
Reactions: 
0 comments

Nak benci tuh idak tapi nyampah tu ada
Juz stay cool!!!
I can & I will do this


Thursday, February 6, 2014

Mohon terasa

Posted by Er Nea at Thursday, February 06, 2014
Reactions: 
0 comments


Take Note > Macam dia Sorang Bercinta! Menyusahkan!

Tuesday, February 4, 2014

02.02.2014 My Big Day

Posted by Er Nea at Tuesday, February 04, 2014
Reactions: 
3 comments


People say I'm crazy
And that i am blind
Riskin'it all
At a glance


Tak dak apa nak Tulish cuma nak gtaw 02.02.2014 adalah My Big Big Day Fullstop 

INGAT SAMPAI MATI DEAR!
Felling Wonderful hehehe
Tq Mak Ayah, Ma Abah


Thursday, January 23, 2014

< Disini ku merindukan dirimu >

Posted by Er Nea at Thursday, January 23, 2014
Reactions: 
0 comments
Buat semua yang merasa diri ingin dicintai maka cintai dirimu terlebih dahulu
Bila mana kita mencintai diri diri sendiri insyallah akan hadir insan-insan yang mencintai kita
Cukup dengan hanya satu kepercayaan
Cukup dengan hanya satu kejujuran
Cukup dengan hanya komunikasi yang hebat
Dirimu akan ku ingati sampai mati
Percayalah!





Take Note> Ya allah... Jadikan kerinduan ini jua kerinduan bagi dirinya ^____^


Tuesday, January 21, 2014

Bf saya bukan PENCINTA LELAKI

Posted by Er Nea at Tuesday, January 21, 2014
Reactions: 
0 comments

CINTA ADALAH SEBUAH KOMITMEN
UNTUK SELALU BERSIKAP JUJUR
BOLEH MENERIMA SEGALA KEKURANGAN!!!



Take note> Lebih baik derita dengan kebenaran daripada bahagia dengan kebohongan. 
Sakit. Pedih.
 Hanya kita yang rasa. 
Kerana aq masih ada kurangnya. 
Tapi Aq masih setia tak berpaling ke lain Haty.

 

pemilikdewahaty Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review