Wednesday, May 28, 2014

Kurang Pasti

Posted by Er Nea at Wednesday, May 28, 2014
Assalamualaikum.... Salam Wordless Wednesday

Hanya dia yang tahu. Apa yang ada di otak kepala. Apa yang penat difikirkan. Enough. Dah kenal hati budi korang sebenarnya. Sorang kuat nak ambil tahu dan cuba untuk selesaikan masalah orang dan sorang lagi plak kuat bercerita. Rasanya dah pesan jangan cerita dekat orang. Datang dan luahkan apa yang terpendam. 

Bila mana kau bercerita itu menampakkan keburukan aku pada mata orang dan menunjukkan kekurangan kau pada mata aku. Pada mata orang juga barang kali. Hubungan yang ada itu mungkin semakin renggang. Pada kau mungkin kau cuba selesaikan masalah yang ada. Kau kata kau cuba mengalah. Minta maaf pada kesalahan yang kau tak buat. Tapi jika kau tak bersalah kenapa perlu untuk merasa bersalah? apa perlu perasaan itu wujud. 

Penah kau fikir. Bila aku dengar cerita itu dari teman yang lain? Mungkin aku akan fikirkan kau teman yang tak setia. Kau bebas bercerita sana sini. Kau pereka cerita yang hebat. Bagi pihak aku plak lebih gemar diamkan diri. Bukan nak tunjuk aku hebat cuma aku tak rasa semua itu akan menjadi isu. Kalau nak bertegur bertegurlah, kenapa perlu bezakan jarak perkenalan. Aku tahu aku siapa dan dia plak siapa. Rasanya tak perlu nak dibezakan. Tak perlu cakap hanya jarak perkenalan yang lama, tak mungkin untuk kau turut segalanya. Jika kau ingin tahu, sedikitpun aku tak kesah. Aku tak perlukan apa-apa. Sebab dah berulang kali aku lihat. Sudah berulang kali aku kau tinggalkan tanpa sebarang perasaan. Tapi itu normal. Untuk sorang insan seperti engkau! 

Maaf jika ada yang terasa. Sekadar meredakan kekusutan. Hebat permainan manusia. Petah berbicara tanpa memikirkan akibat. Ketahuilah semakin banyak kau bercerita semakin menyerlahkan kelemahan diri engkau. 
Yes! memang aku terasa. Tapi sudah aku maapkan semua kesalahan engkau. 


 *take note> Be careful ^___^ ada insan yang tak SETIA...juga TALAM DUA MUKA

0 comments:

 

pemilikdewahaty Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review