Thursday, February 7, 2013

Saya Tahu Siapa Diri Saya

Posted by Er Nea at Thursday, February 07, 2013
Assalamualaikum



Sedikit tersentuh perasaan neh, apa taknya tetiba mereka bercerita pasal restu...katanya saya tak restu awak berkawan dengan dia...Sentap kejap..Apasal plak dah neh??? Saya restu kalau awak kawan dengan orang lain. Sebab apa??? Kejap lepas tuh, menyusul jawapannya.. Sebab awak sedang berusaha untuk terbang bersama enggang, bisakah seekor pipit terbang bersama si enggang.. Sudah tahu status diri tapi masih berlagak mahu mencuba.. Gigit bibir kejap...


Sebentar lepas itu.....Katanya lagi dia tuh ibarat golongan bangsawan dan awak pula??? lagi rasa terhiris-hiris hati ini tapi apa yang mampu saya katakan, telinga ini hanya mampu mendengar, Cukup saya tahu siapa saya, jangan diulang lagi...sebenarnya sejak daripada dulu lagi saya tahu sapa saya, tapi saya degil, saya lawan semua perasaan tuh, saya ingat harga benda bukan segalanya...bukan itu yang manusia pandang tapi sebenarnya saya silap..dunia sekarang hanya pentingkan harta, pangkat...yang tiada semua tuh dipijak, dilempar, dibuang lebih teruk daripada sampah


Sudah!!! saya tahu status saya, so tak payah susah payah menerangkan apa-apa lagi...Saya tahu siapa saya dan daripada mana saya berasal.. Yes, saya anak desa, saya anak kampung, keluarga saya sederhana, Rumah saya pun biasa-biasa saja tapi cukup untuk kami sekeluarga berteduh..Cukup apa yang ayah bagi pada kami. Apa yang ada neh cukup sempurna pada mata saya. Kasih sayang mak dan ayah tiada tandinganya..Ya saya pun akan bina keluarga saya berlandaskan prinsip ayah. Itu janji saya..



Tolonggg laaaa jangan ulang lagi, saya dah tak mampu nak dengar semua tuh...Saya sedar siapa diri saya, saya tak nafikan yang saya malu dengan semua, bila kata-kata itu dilemparkan dengan lantang sekali di depan semua orang..Ya saya akan lepaskan, saya akan terbang bersama dengan mereka yang sama dengan saya..hanya pipit...Selamanya pipit.....Walau sebenarnya hati masih Sayang!!!



Puas hati!!!




~ Terlalu emosi harineh ~







Bye!!!




0 comments:

 

pemilikdewahaty Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review