Thursday, August 18, 2011

bila aty ini berbicara

Posted by Er Nea at Thursday, August 18, 2011
Bila aty ini berbicara, pelbagai persoalan yg bermain di benak fikiran....tika fikiran melayang...pelbagai curiga yg mula menerpa...kata aty ini resah... seresah pungguk rindukan bulan.....menanti entah bila mimpi jadi kenyataan....tika & ketika ini fikiran sudah tiada batas kenormalan......kenapa??? aku sendiri tidak mengerti......sesungguhnya aku rindukan masa lalu...aku ingin menjadi diri sendiri...tidak mahu bergantung harap...kerna apa...kerna aku tidak mahu ungkitan yg sebelum ini aku dengar....terlalu sakit....klo benar2 jujur kenapa perlu diminta @ diungkit semua yg telah menjadi milik ini....nmpak sangat ketidakjujurannya......bosan mengikut rentak dunia...manusia semakin byk menipu...menipu setiap pelusuk dunia.........

Dia yg aku anggap sebagai teman...mengapa lemparkan kata2 sedemian...bukankah aku temanmu yg sll ada disampingmu saat susah & senang...tika kau mengalirkan air mata, sapakah yang menyapu air mata itu?? siapakah yang memberikan kau kekuatan....tp saat kau bahagia insan ini kau tinggalkan & aku ...aku ttp disini melihat kau tersenyum gembira.....kerna itu yang aku mahukan...kegembiraan dirimu.......semoga kau bahagia tanpa aku.....

Dia yang aku sayang...siapakah sebenarnya aku disisimu.....hanya sebuah persinggahan atau.....aku sendiri kurang pasti......tidak dinafikan kadang kala tersentuh jua rasa aty ini tp aku yakin kau jua turut bersabar dgn kerenah diriku....sehingga kini masih aku pegang falsafah itu.....

                  Jika kita sayang kan seseorang itu lepaskan dia ......
                  seandainya dia kembali dia memang milik kita selamanya....
                  jangan gengam barang yang kita sayang terlalu kuat, 
                 takut2 ia akan musnah dalam genggaman sendiri...

untuk itu aku berikan kau kebebasan..........mcm mana engkau tidak penah menyekat kebebasan ini begitu jua aku akan lakukan untuk dirimu...........tp apa yg aku inginkan hanya kejujuran dirimu ...tidak perlu kau membuktikan bertapa kau setia terhadap diri ini tp cukuplah jika kau menghormati kesucian cinta yang kita yang dibina berlandaskan kasih sayang.......tp andai ada yg lebih baek & mencintaimu seadanya berterus teranglah...agar diri ini faham.....aku xkan sesekali menghalang kehendakmu kerna apa yg dijanjikan allah itulah yang terbaek buat kita......insyallah...




p/s jika kita cintakan seseorang cintailah seadanya........

0 comments:

 

pemilikdewahaty Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review